"כשאני רוצה לסגור עסקה להשכרת חנות בקניון החדש אני מביא את השוכר לפה. ככה אני יודע שהעסקה תיסגר", אומר מוטי גרין, מבעלי חברת ברקליס, כשהוא עומד על גג קניון ים המלח ומצביע על שורת המלונות הסמוכים לו, במרחק של מטרים ספורים מקו הים. "כשרואים את הים כל-כך קרוב, ואת הכמות של המלונות, אז מבינים".

גרין עומד לסיים בעוד כארבעה חודשים את הקמת הקניון בטיילת החדשה במתחם המלונות עין-בוקק. לדבריו, טקטיקת השיווק עובדת: 60% מהשטחים מושכרים, ועם עוד 20% הוא צופה להגיע להסכם אחרי החגים.

את חברת ברקליס הקים גרין עם שותפיו האנגלים כשהתגורר באנגליה, ועיקר פעילותה התמקד בנדל"ן מניב ממרכזים מסחריים ומקבצי דיור. בשנת 2011 עלה לישראל והקים את שלוחתה הישראלית של ברקליס. "בחו"ל יהודים הם כמו אחים, נפגשים בבית הכנסת ובבית הספר, ויש המון במשותף. פה בישראל, את השכן שלך בבניין אתה לא מכיר", אומר גרין.

את העסקה הראשונה בישראל ביצעה ברקליס ב-2011, כשרכשה את מבנה בית האופרה לשעבר באילת, ב-7 מיליון שקל. בהמשך, בשנת 2014, רכשה את מבנה החאן הסמוך ב-60 מיליון שקל. "האסטרטגיה הייתה ועודנה תיירות", מסביר גרין. "אנחנו חושבים שהמגמה היא היחלשות המסחר בגלל האינטרנט. הצריכה באינטרנט רק תלך ותזנק, וזה על חשבון הקמעונאות. באמריקה האינטרנט צומח וקניונים נטושים. האינטרנט גרם לקמעונאות להתרסק".

– ובלונדון?

"בלונדון לא חווינו את זה כי אין בה יחסית הרבה מסחר כמו בארה"ב, והיא העיר הכי מתוירת באנגליה. הסוד הוא התיירות, כי התיירות לא נפגעת מהאינטרנט. אלא להפך. המגמה העולמית העתידית היא שהקמעונאות תיחלש בגלל האינטרנט, והתיירות תתחזק גם בגלל האינטרנט. מכיוון שאנחנו לא משקיעים לשנה או שנתיים, אלא לטווח ארוך, אנחנו רוצים להיות במקומות תיירותיים".


נשמח לעמוד לשירותכם